Sovmorgon?!? Jo Nä…

Dagens planerade sovmorgon sket sig så att säga. Vår värmepump har varit trasig i typ fem veckor eller nåt men det var tydligen i morse de bestämde sig för att komma och laga den…  Sååå, strax före klockan nio så ljuder alarmet… Alltså Nizze berättar att nån är på väg in och min matte ligger och sover, så stick, typ!!! När jag förstod att det måste vara killarna ifrån Hebo Rör så steg jag upp och gick ut i grovförrådet för att finna mellandörren stängd. De hade ”lyckats” få bort hundarna och stängt mellandörren… Haha, de såg lite halvoroliga ut när Nizze hade skällt ut dem… Men man kommer INTE som okänd man och går in i vårt hus om matte ligger ensam och sover… Det lovar jag… Så husse kan vara lugn… Hahaha!!! Annars är det väldigt ofarligt, men när jag sover ensam (har hänt två gånger då jag varit ensam hemma och sovit och nån karl kommer) så då ser Nizze till att jag kan sova tryggt… ;o))

Nå, annars har det väl inte hänt så mycket idag… Var till stan och fikade med Erika och Zev å Tess och Albin… Trevlig, trevligt!!! ;o))

Var och hyrde skidor inför helgens åkande… Ååå, vad jag älskar vintern ibland…

Hämtade också hem Dezzy. Jättekul att träffa henne igen och jättekul att inse att hon kommer ihåg mig, det var ju ändå en månad sedan vi sågs. Men hon blev jätteglad när jag kom. Å tjejen var i prima skick… Lagom hull och superglad som alltid… Lite otrimmad, men det är alla mina tre brun/vita just nu. Jag funderar som bäst vem som ska klippa dem lite… Om jag skall göra det själv eller om Mia får den stora äran… Haha!!!

Nä, dax och packa en liten väska inför helgen… Å kanske ringa hundvakterna och säga att det kommer lite fyrbentingar på besök imorgon bitti…

Ha en riktigt trevlig helg nu alla!!!

Kramiz

Explore posts in the same categories: Uncategorized

2 kommentarer på “Sovmorgon?!? Jo Nä…”

  1. Erika Says:

    Haha, tror du inte jag hittat din blogg redan??? 🙂

    Tack själv för en trevlig stund på Svarta katten. Synd att det e så sällan nuförtiden 😦 Få se nu om det blir o jobba nästa vecka. Får reda på det imorn…

    Kram

  2. mia Says:

    jasså ÄRAN….he he… Om ja klipper en åt dig kan du väl klippa en…eller två åt mig, fin deal va… ‘S’ ska landa lite i all kyla nu bara så får man väl ta vardagen i hand igen sen. De gungar fasens så mycket mindre-inget nu än förra lördagen. Kram


Lämna en kommentar