E det kanske dax för ett inlägg nu då??? ;)

Eller vad säger ni?? Var väl ”bara” fyra månader sen sist igen nu då… Hur lyckas jag vara så lat på det här med att blogga?? Spenderar ju rätt mycket tid vid datorn varje dag, å ändå så lyckas jag inte blogga mer än en gång i halvåret?? Men på allmän begäran (eller hur Erica ;)) så skall jag väl försöka rycka upp mig igen nu då… Har ju gjort ett par försök senaste året men de har alla gått på skit, men va f-n, vi gör väl ett till försök nu då… Skam den som ger sig… 😀

Det är ju söndag kväll nu och näst sista dagen på min ledighet. En vecka på kära lilla röda är på inkommande väääääldigt snart. Har varit ledig i 12 dagar snart (nå, inte hela sanningen eftersom jag ”råkade” jobba två dagar extra i info på ledigheten, men annars så… ).

Drar lediga veckan i det stora hela… Har egentligen inte gjort så mycket utöver det vanliga, dvs umgåtts med vänner och kanske druckit en flaska vin eller så nån kväll… ;). Men det är ju himla trevliga saker… 😀

Ledigheten började i alla fall med valborgsmässofirande ute i Vestanträsk tillsammans med Bodil, Kytte och Nizze, Oskar och Karin samt Kyttes föräldrar, syskon och några till. Dezzy med då förståss… 🙂
Vi åkte ut till Vestanträsk på eftermiddagen och eldade, grillade korv och drack rödvin… Nice… 🙂 Vi åkte hem på natten vilket betyder att man fick vakna i egen säng morgonen efter, DET är nice… :D.

På söndageftermiddagen åkte jag och Dezzy, samt Peter ut till Möckelö, dit vi var bjudna på Nizzes 8-årskalas, herregud, lilla Nizze fyller redan veteran. Vet att de som har barn brukar fråga vart tiden tar vägen, men jag måste nog fråga samma sak…

Twizzter kom hem en sväng på söndagkvällen och åkte direkt på en trimning. Killen såg ut som ett pälsmonster… Dagen efter fick han även en dusch så nu är han fin igen… ♥

Sussie har varit till Stockholm och hälsat på lillasyster och Olivia, och då jag har ”kommit” på att jag vill ha en Soda Streamer så fick de ”äran” att inhandla en sådan åt mig när de var i Sveddolandet, det mesta är ju som vi alla vet lite billigare där… Så nu hoppas jag bara att det går att byta kolsyrepatronen här på Åland, men det märks väl sisådär efter en 50 liter vatten/läsk är tillverkade…
En Soda Stream Pure blev det i alla fall… Tyckte den var ”minst” ful… Fanstyget skall ju framme på bänken så…

Min mobil har ju även gått sönder lite och jag har försökt via Sonerabutiken här i Mariehamn försökt få tag i reservdel men utan resultat, batteriet börjar ju med ge upp så småningom, så ”köp ny” sa de på Sonera, de hade en massa specialerbjudanden… Tänkte köpa en telefon via dem på fredagen men hann inte så tänkte att jag gör det veckan efter, men blev istället att börja surfa runt och kika på andra lurar…
Såååå…. Fredag och lördag jobbade jag extra i info på Rosa. De hade ingen helgextra och övertalade (nåja, såååå svårövertalad är jag ju inte) mig till att jobba några extra dagar. Var riktigt kul att jobba i info igen, var ett bra tag sedan sist… Hade gärna jobbat några dagar till i info faktiskt… 😀
Meeeen, i fredags på mittenturen så var jag där ensam och vi hade lite passagerare och väldigt lugnt i info, så vad gör man då?? Jo, man ”råkar” gå och beställa en ny telefon på nätet… Ibland vore det bra om det skulle vara förbjudet att nätshoppa… 😉 Så i mitten på nästa vecka kommer väl min vita och lite rosa nya nokia hem på posten i Norrtälje då… 🙂 Men nu är mitt konto verkligen TOMT!!! Vågar inte ens titta om jag klarar mig till nästa lön… Hehe, tur att VISA finns om det krisar…

Igår (lördag) så gick jag iland ifrån Rosa kl. 18:00 då jag var bjuden på 30-årsfest till Gurra på kvällen. Så vid halv åtta for jag dit… Trött som få efter en kort natt och lång arbetsdag. Men ångrade inte alls att jag släpade mig dit, det var en supertrevlig fest och vi badade även badtunna på natten. Dock så var jag nog inte så smart som efter det sprang runt mitt i natten i en blöt bikini i säkert 45 minuter (ute, inne i nåt slags skjul på gården, samt in i en buss som inte heller den var alltför varm). Så nu är jag verkligen DUNDERFÖRKYLD 😦 Hade ju nog en början till förkylning före men hur smart får man bli?? Hade även idéen att halva kvällen prata med olika människor i telefonen via högtalarfunktionen… Telefonen låg alltså på kanten till badtunnen i regnet under hela tiden… Tro inte att jag hade en fuktskadad telefon efter det… Nej då, inte alls… Inte ens pin-koden kunde jag slå in förrän dagen efter… *Suck*
Vid halv tre på natten for jag i alla fall hem… Med mig hem fick jag Marika och Jessica (två tjejer som var med till Sälen). De skulle sova hos mig för att ha närmare till bussen och båten dagen efter då de skulle hem…
Tanken var ju också att jag och Dezzy skulle åka till Sverige med Eckerö imorse för att gå på inofficiell utställning i Häverö. Men imorse när Jessica steg upp för att göra sig klar för att åka så var jag bara sååååå trött. Det regnade dessutom ute (å det var ju en utomhusutställning jag skulle på) samt att jag är så förkyld gjorde att jag bestämde mig för att hoppa över utställningen och stanna kvar hemma på Åland i stället.
Men då Jessica inte hittade till bussplan så steg jag ändå upp för att gå med henne en liten bit och sedan visa resten av vägen. Orkade inte byta om bara för det så satte på mig ett par pyjamasbyxor under nattlinnet, en fleecejacka ovanpå och orkade inte ens borsta håret. Tänkte att det finns nog inga vakna människor där jag skulle gå. Å det gjorde det inte så det gick ju bra. Bara det att jag råkade gå med hela vägen till Bussplan och sedan OMBORD på bussen… Ehh, smart, chaffisen höll på att skratta ihjäl sig och undrade om det var nåt nytt klädmode… Ehh, hmmm!!!
Allt skulle väl kanske ha gått ganska klart ändå om jag inte skulle ha träffat på chaffisen tillsammans med tre kollegor när jag senare for till Fantasia och käkade pizza. Han berättade glatt att jag hade varit ute och gått iklädd endast pyjamas på morgonen… Så nu vet snart hela Williams Buss att de har en reseledare som inte är som alla andra…

På kvällen for jag sedan ut till Siw och flickorna i Saltvik och hälsade på… Trevligt, trevligt, det är bara alldeles för sällan vi ses!!!

Å nu sitter jag alltså här och försöker uppdatera min kära blogg… Har ju garanterat glömt det mesta så jäla senil som jag är…
Dessutom snorandes och hostandes och för tillfället TOTALT beroende av Otrivin Comp nässpray…

Kramar

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Lämna en kommentar