2010 del 2

Ojojojoj, nu tänker jag ge mig in i nåt som jag inte kommer att klara av, dvs dra några höjdpunkter från mestadels andra halvan av 2010.

*Jag börjar väl med det största, jag blev moster för tredje gången när min kära syster Chrisse och Jim fick en Filippa ♥  i maj, hon såg till att komma till världen med fart.
*Med samma fart gick tyvärr min mycket kära mormor ♥ bort (å jag gråter bara jag skriver det här nu… )…

*Jag har varit på några reseledarresor till (tre tror jag det blev), till Diggiloo i Väddö, Fyrverkerikonsert i Dalhalla och en musikalresa till Stockholm 😀
*En vecka på Rhodos har jag klarat av tillsammans med Bodil, mamma, pappa, Sussie, Johan, Lowa, Agneta och Tom (Johans föräldrar) samt Annika och Basse. Riktigt skön och avkopplande resa… 🙂
*Två musikaler, We will rock you samt Mamma Mia har setts… 😀
*En resa till Dublin bokad till nästa sommar…
*En resa till Stöten i Sälen i nyår bokad och 11 personer är vi nu, vi har ännu en plats kvar som om nån känner sig sugen så….
*En utställningsresa till Finland har det blivit och Nizze gjorde comeback med att bli 2 x BIR, 2 x BIR-Veteran, BIG-4 samt BIS-1 Veteran (dag 2 hoppade vi över finalerna och tog en tidigare båt hem). Dezzy blev BIM och fick cert (första dagen, andra dagen fick hon bara VG).
*Eckeröutställningen ställde vi såklart upp i och där slutade Nizze på hedrande 4:e bästa hane, samt BIR-veteran och senare på dagen även BIS-2 veteran, HÄFTIGT!! En av två åländska hundar som placerade sig i finalerna… :D. Dezzy slutade som 3:e bästa tik… :).
*Vi höll en sommarfest för Rosella-crew i varmaste juli hemma hos Peter i Saltvik. Mycket trevligt!!!
*Vi åkte RIB-båt över Ålands Hav till Stockholm för att spela fotboll (killarna, vi tjejjer var supporters) och tillbaka samma väg, väldigt häftig upplevelse!!! 😀
*Var tillsammans med en kollega på fartygsbesök i Stockholm på lyxiga Celebrity Eclipe.
*Till sommarstugan på Fogdö var jag naturligtvis några svängar, älskar det stället på sommaren.
*Filippas dop (hölls ute på sommarstugan i perfekt sommarväder).
*Var på Rockoff mååånga kvällar, första halvan av veckan hade jag mycket trevligt sällskap av kusin Annica som bodde hos mig och hängde med mig överallt som mitt bättre jag… 🙂
*Har börjat bowla tillsammans med ”Guldklotet”… Dvs ett gäng chaffisar ifrån Willimas, skitkul faktiskt!!!
*Har kryssat med Birka Paradise för första gången någonsin. 6 personer var vi (4 Williams-chaffisar). Hade en riktig superkryssning (speciellt med tanke på att man inte är sådär superimpad av att åka färja på sin ledighet med det jobb jag har). Vi dansade hela natten till bland annat Martinez… 🙂 Lillan och Jouni, det var jättekul att se er (det händer ju inte för ofta direkt), så om drygt en vecka får vi väl se till att ta ett glas vin ihop eller nåt…. 😉

Lite bilder… 🙂

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Lämna en kommentar