Nytt år, nya möjligheter… Eller nåt!!! :)

Se där ja, då har det gått över 2 år sedan jag senast var här och jag vet inte ens om jag kommer ihåg hur man uppdaterar denna sida längre. Men jag gör ett försök. Vore ju så kul om man skulle komma igång med att blogga igen.
Eftersom det ju faktiskt fungerar ypperligt som en dagbok… 🙂

Men jag kan väl börja med slutet utav 2012. Julen spenderades i Sverige hos mams och paps. Men även kära yngsta syster med sin härliga familj var där… Supermysigt!!! ♥
Tyvärr fick jag en förkylning i ”julklapp” utav systerdöttrarna så i mellandagarna var jag inte så speciellt tuff alls. Men packa och fixa måste jag ändå göra då jag, min kära kusin Annica och vår kompis Anita hade planerat en resa till Sälen över nyår. 19 personer blev vi totalt på resan om vi räknar ihop hela gänget (några åkte hem tidigare och några kom upp senare. Vi hade totalt 16 bäddplatser).
Å vilken resa… Jag ler fortfarande så fort jag tänker på den… Ett helt underbart supertrevligt gäng vart det (jag kände bara Annica, Anita och Bjurre (arbetskamrat) samt visste vilka fyra andra var före vi varit där).
Jag har väl aldrig åkt så lite skidor på en skidresa men vad gör det… Sälen finns nog kvar till en annan gång med… 😉 Men en heldag i Sälen fick jag då skidåkningen var på topp och vädret likaså. En dag åkte vi över till Norge och Trysil och det blev nog en av de bättre skiddagarna detta år tror jag även om jag ännu har många skiddagar kvar… 🙂 Underbara långa, breda, fina backar har de verkligen där.
Festa var något vi också höll på med vissa kvällar och jag förstår ännu inte hur de två barnfamiljerna i våningen över överlevde en hel vecka med oss som grannar…. 😉
Sista dagen i Sälen (den 6:e) var lite halvjobbig med alla ”Hej-då-kramar”… Jag ville verkligen INTE åka ifrån mina nya härliga bekantskaper… Men, vi var ju som tur va fler som var av samma uppfattning och vi bestämde där på plats att vi skulle ses i Åre under påsk-veckan… 😀

sälen-gänget
Så efter dryga 6 timmars resa hem till Norrtälje så blev det en snabb visit hem till mamma och pappa innan det var dags att åka mot hamnen och kära lilla rödas sista avgång före årets uppläggning. Kan lova att jag var ”rätt” trött när jag äntligen kom innanför dörren hemma på Scheffis. Men det var bara att packa ur bilen och packa om väskan för att vara klar till morgonen efter då jag skulle direkt på jobb kl. 08:00 och sedan följa med kära lilla röda till Tallinn på dock. Kan säga att jag var inte alls taggad att åka med dit och dessutom hade jag på nytt blivit förkyld IGEN!!! 😦
Men, men har man tackat ja till jobb så är det ju bara att åka och de 10 dagarna på dock i Tallinn gick helt ok faktiskt, även om jag längtade hem rätt så mycket under tiden. Men en hel del messande gjorde att dagarna gick rätt fort… 🙂 Tacka vet jag iMessage… Annars hade det kunnat bli dyrt att messa en massa ifrån Tallinn.

Rosa_Tallinn_2013

Åkte sedan hem på torsdag kvällen den 17:e med m/s Baltic Queen tillsammans med cirka 20 kollegor. Vi hade en riktigt trevlig resa hem till kobben. Men det var väl sisådär kul att bli väckt vid 04:10 för att 40 minuter senare gå iland. Men det gick ju det med… Bara att komma hemvar ju såååååå skönt!!!

Helgen sedan bestod i ett väldigt trevligt besök ifrån Sverige… 😉

 

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Lämna en kommentar