Nu får jag verkligen ta och skärpa till mig…

För hela onsdagen gjordes det i princip nada igen… Kanske är lika bra att man snart far på jobb så man gör nåt vettigt i alla fall. Även om jag just nu har lite panik för att gå på jobb igen. Man blir ju så bekväm med att bara vara hemma och vara ledig och inte göra ett skit.

Nå, sov i alla fall halva dagen, så så mycket dagsljus har jag inte fått de senaste veckorna.
På eftermiddagen så for jag och Hedvig en sväng på stan och shoppade lite… Blev några julpyntsbollar som jag snart skall hänga upp i fönstret här hemma :).

En pizza hann vi också med till middag och sedan for jag ut till Saltvik för att träffa Peter och hämta mina vinterdäck till bilen.

Måste erkänna att det kändes lite konstigt och lite ”fel” att komma ”hem” till huset igen. Insåg hur mycket jag har saknat både det och Peter under tiden som vi inte har setts nu. Men faktum kvarstår ju dock att jag bor där jag bor just nu och jag tror det är ”rätt”. ”Problemet” med Peter är ju att jag älskar honom verkligen… Men som en jättegod vän… Kärleken har på något vis runnit ut i sanden och det är därför som jag ju har flyttat och nu bor där jag bor. Men det betyder ju inte att saken är lättare på något vis. Blir liksom lite tudelad.

Bodde messade under tiden jag var där och undrade om jag kunde vara hundvakt åt Nizze på torsdagen. Så iom det så lämnade jag Twizzter kvar i Saltvik hos sin husse. Jag tror/vet att han saknar friheten där ute i Saltvik. Han gillar inte riktigt stadslivet med att gå koppelprommisar osv.

Var ju meningen att jag sku hämta mina vinterdäck bland annat men de blev kvar där ute då Peter lovade hjälpa mig att byta dem om jag kom ut igen innan jag far på jobb. Så iom det och då han även lovade ta hand om Dezzy i helgen när jag är ombord så far jag dit igen på fredag eftermiddag. Innan jag far ombord kl. 18:00 på kära lilla Rosa.

När jag kom hem vid tio-tiden så hade en kollega ifrån Rosa skickat ett meddelande på msn om jag hade lust att komma dit och ta nån eller några pyys, men då han är allergisk och jag inte ville lämna Dezzan ensam hemma så kom han och hans polare hit istället. Så, det blev väl en favorit i repris då… Trevligt sällskap och sänggående vid sisådär 05:00 på morgonen. Så nu är ju hela torsdagen med förstörd… Nåja!!! Shit happens!!! 😀

Skall försöka få lite diskat, tvättat och lite räkningar betalda idag kanske eftersom morgondagen är slage fullbokad med att vara barnvakt åt Lowa, shoppa lite korv åt byteskollegan på Rosa samt ut en sväng till Saltvik igen så…

Ha det bra!!!
Kramar

Explore posts in the same categories: Uncategorized

One Comment på “Nu får jag verkligen ta och skärpa till mig…”

  1. Mia Says:

    Jaa…de där vet bara du, hur du känner menar jag, livet är inte så lätt alltid….
    Hoppas vi ses idag nu då 🙂
    Kramen


Lämna en kommentar