Så var 10 arbetsdagar avklarade då… :)

Jepp, då har man jobbat sitt näst sista pass på kära lilla röda för det här året då. Återstår bara en vecka innan det nya året knackar på dörren.

For ju som sagt på jobb på fredag eftermiddag/kvällen för drygt 10 dagar sedan och kan väl inte påstå att det har hänt nåt extra att skriva så mycket om, därav lite bloggtorka igen då.

Men lite skall jag väl lyckas plita ner.

Förra tisdagen, eller nåt liknande så kom det mail om att på torsdagen skulle vår ”fartygsläkare” komma ombord och vaccinera oss mot svininfluensan. Så det givna samtalsämnet både på och efter jobbet var ju för och nackdelar mot vaccinet, samt vilka som var för och vilka som var emot vaccinet. Jag bestämde mig till 95% för att INTE ta vaccinet, det spåret har jag varit inne på redan tidigare och nästan alla jag pratade med då på kvällen var av samma åsikt.

Men då torsdagen kom och jag satt i mässen och käkade lunch så började det ju komma folk tillbaka som hade fått sitt vaccin och nästan alla som satt där i mässen just då var positiva till vaccinet, så jag så att säga föll för grupptrycket och gick bort till sjukhytten för att ”fundera”. Det slutade ju då med att jag i sista stund bestämde mig för att ta sputan men då jag är sjuk spruträdd så var ju bara det en pärs. Så lilla tuffa jag fick lägga mig så sängen, tur det, annars hade jag svimmat. Men redan när jag låg där, så kändes det sååå fel att ta vaccinet…
Nåja, vaccinerad blev jag och sen väntade biverkningarna några timmar innan de började ge sig tillkänna. Ont i armen var det första, å det höll i sig i cirka 4 dagar innan det gav med sig. På natten sedan så hade jag frossa och feber. Frös som bara den men skållhet ändå… Hörde dagen efter att de flesta som hade fått sprutan dan innan hade haft feber och frossa på natten. Men det höll bara i sig på natten för mig. Lite ont i halsen var det enda biverkningen till som jag fick. Det höll väl kanske i sig i två dagar ungefär. Så nu är man alltså vaccinerad då. Bara att vänta drygt en vecka till så att kroppen hinner bilda antikroppar. Men fortfarande funderar jag på om jag gjorde rätt eller fel… Nå, det lär jag väl aldrig få svar på, är väl bara att gilla läget nu som det är.

På lördagkvällen så hade Eckerö Linjen/Birka/Williams Buss julfest för landpersonalen på Mariepark. Viking Line/Viking Line Buss hade samma slags kalas på Arken. Så jag hade bestämt mig redan långt på förhand att jag sku ut efter ankomst på lördagen. Å så blev det med.
For ensam iland men mötte genast upp med lite Williams Buss människor utanför Mariepark, for in där via på deras julfest och dansade några danser innan vi for iväg ett stort gäng till Arken. Var riktigt trevligt på Arken och jag satt där med mina busschaffisar hela kvällen/natten… 🙂 Tack, för en jättetrevlig kväll!!! Jag ser som sagt fram emot när vi skall börja ha fritidskassafester ihop… 😀

Nu har jag precis kommit hem och har fått hem båda hundarna. Imorgon bitti skall jag försöka ta mig upp i tid för att fara och provjaga med Dezzan, skall bli jättekul och se om hon hajar vad hon skall göra. Åsså HOPPAS jag hon förstår att hon skall skalla på rådjuren. Men vi får väl se imorgon som sagt. Nizze är ju den som alltid har skallat på rådjur och varit en riktigt trevlig hund att ha med sig på jakterna. Twizzter spårar bra men skallar inte. Sen blir det ju även lite av en premiär för mig då det ju alltid har varit Peter som har stått för det här med jakten. Men skam den som ger sig. Man kan ju till och med kanske gilla det, vad vet jag, jag har ju aldrig testat… 🙂

Kram och natti, natti alla vänner därute!!!

Explore posts in the same categories: Uncategorized

One Comment på “Så var 10 arbetsdagar avklarade då… :)”

  1. Mia Says:

    Lycka till på jakten nu 🙂 Kul att du kommit igång med bloggisen igen 🙂
    Kram


Lämna en kommentar