Hundutställning!!!

Jepp, helgen har som sagt spenderats i Helsingfors och på dubbel vinnarutställning. Var ju ett bra tag sen jag var iväg på utställningsresa (tror det här var tredje i år, så det har varit slage lugnt på den fronten) så var rätt taggad för att åka iväg. Dock så fick jag ju inget resesällskap med mig så jag och Dezzan fick resa själva, men det gick bra det med… 🙂

Fredagen bestod som sagt i att trimma Dezzan hos Mia. Bada hund, packa och fixa och sånt. For ut till Saltvik på kvällen och hälsade på Siw, Markus, Cassandra och Nathalie en sväng och blev där lite för länge. Blir ju lätt så när man har trevligt och det var ju så länge sen vi sågs med. Jag lovar, jag skall försöka ta mig ut och hälsa på lite oftare i framtiden… Försöka duger väl? 😉

Hem vid halv tio tiden och så fixa det sista och lämna Twizzter till hundvakten innan jag och Dezzan körde ner mot hamnen och färjan. Hade fått bil och personbiljett av Caroline (hon jobbar på VL:s resebyrå) så skulle endast behöva betala för hytten. Men när jag kom ned till incheckningen så satt en bekant där som gav mig en av sina hyttbiljetter så det slutade med att jag ochPrins(D)ezzan delade på en stor B4L hytt. Dvs. en sån med dubbelsäng och tv och så. Inte helt fel… 🙂

Träffade vår ena maskinchef ombord som var på väg på liten weekendresa med frun sin så jag käkade lite nattmat med dem innan jag och Dezzy for till hytten och lade oss och sov.

Steg upp så där lagom en timme före ankomst till Helsingfors. In i duschen och så småningom ner på bildäck och iland. Skulle köra direkt till utställningen som hölls i Helsingfors mässcentrum. Jag säger bara, TUR att jag har gps, annars skulle jag ALDRIG hitta. Hamnade dock i nåt slags trafikkaos när parkeringsplatserna på mässan tog slut. Men med lite tur och åländska brickor på bilen lyckades jag smita emellan och fick till slut en parkering låååååångt bort, men ändå, fick ju ändå parkera… 🙂
Just då var jag sååå glad att jag hade EN snäll liten hund och en tygbur av mindre modell med mig bara. Hade ju inte varit nån hit om man hade haft tre hundar och en gallerbur och lite sånt.
Men in på mässan kom vi, lagom tills championklass hanar gick in (dvs. det var bara två klasser kvar innan vi skulle in). Blev lite stressad då Dezzy först tyckte att det var jätteäckligt med alla hundar och stora lokalen osv. men med lite uppmuntran och lite godis så blev hon sig själv igen… dvs. världens bästa och mysigaste… 🙂

Vi gick in i en stor juniorklass och Prins(D)ezzan betedde sig som den prinsessa hon är, exemplariskt i ringen. Det är såååå kul att visa en hund som visar sig från sin bästa sida. Hon sprang hur fint som helst och stod jättesnällt när jag ställde upp henne. Lite annat från förra utställningen jag var på i Finland då hon bråkade som få. Hon fick i alla fall excellent och så skulle vi in i konkurrensen. Men där tog det stopp. Men med all rätt ändå, det var verkligen jättefina juniortikar med.

Lite shopping hann vi med på utställningen innan vi åkte till vårt hotell. Å snacka om hundhotell denna helg. Halva hotellet tror jag bestod av hundar. Det skälldes ifrån var och varannat rum.
Då både jag och Dezzy var trötta så hämtade jag upp lite mat ifrån restaurangen och käkade på rummet. Det var ungefär vad jag orkade då på kvällen efter en heldag på vift.

Söndagen så, iväg till mässcentrum igen. Denna gång utan trafikkaos 🙂 och in till samma ring igen. Samma resultat blev det även denna gång och jag är nog rätt nöjd med helgen ändå. Dezzy visade sig igen exemplariskt så det var jättekul. Lite mat och småshopping igen innan vi drog oss iväg mot hamnen.
På vägen hem skulle jag få sällskap av Eva som också varit på samma utställning så det var trevligt. Vi var i väg och käkade lite a la carte på båten och visst är det ju sååååå mycket trevligare att få sällskap vid middagen. Speciellt när man är ute och käkar.

I säng var vi redan vid halv åtta (hehe, inte riktigt likt mig kanske, men jag var dödstrött) fast vi somnade nog inte förrän vid halv nio kanske.

Vid fyrasnåret på natten blev vi väckta så det var bara att stiga upp och ta våra fyrbentigar och dra oss till bilen. Det är verkligen en ”härlig” tid när ankomsttiden är satt till 04:25.

Måndagen så, bestod av att spendera ett gäng timmar i sängen då mensvärken satte igång på förmiddagen. Vid tvåsnåret lyckades jag väl med x antal värkpiller stiga upp och springa genom duschen i alla fall.
Så mycket vettigt blev det väl inte gjort men lite tvättat och packat och diskat osv. i alla fall. På eftermiddagen/kvällen så bjöd Bodil på middag… Tack vännen!!! Det var jättegott… Igen!! 🙂

Fick sedan ett telefonsamtal av en vän och kollega som ville jag skulle kika över en sväng. Det var något de hade att berätta. Så jag for dit och vad kan jag säga, TACK för att ni berättade det, hade INTE velat höra det ifrån någon annan än er. Men usch och fy, det var inget sådant jag egentligen skulle vilja höra. Men stor kram till er båda!

När sedan jag kom hem för kvällen så kom Malin och hämtade Dezzan och jag for ner till kära lilla röda, brukar ju inte åka ner kvällen före, men allt har ju sina orsaker… 😉 Å en orsak var att jag förmodligen skulle missat avgångstiden imorgon bitti då det ju snöar ute nu och jag som alltid är i sista sekunden skulle nog missa med de där minutrarna som behövdes för att skrapa rutor och borsta av bilen.

KRAMAR

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Lämna en kommentar