Sista veckan på kära lilla röda för detta år…

…är avklarad nu. Kom hem igår kväll och idag så har jag inte gjort så många knop. Tvättat lite kläder och varit på massage är väl det jag har lyckats med. Nu borde jag egentligen ta och börja packa inför julen i Sverige, då jag sticker iväg imorgon bitti med tidiga Rosella, men har ingen ork och lust just nu så istället sitter jag här framför min kära dator och surfar. Vad skulle man göra utan datorn??? Blir ju lite ”jobbigt” nästan när man hela julen skall samsas 6 personer om den där stackars datorn som finns hemma hos mams och paps. Tänkte ta med min egen, men har gjort det en gång förut och datasnillet jag fick den inte online mot deras router och bredband så då är det ju värdelöst. Tänkte dock skaffa mig ett mobilt kontantabonnemang men vete gudarna om jag hittar nåt sånt imorgon i Norrtälje. Blir ju också lite dumt om man skall betala för att surfa fast man har ett bredband, bara för att jag inte kommer in på det… 😦

Nå, veckan som gick då. Gick ombord i måndags kväll och började ju som sagt att jobba i tisdags morse. Veckan började så där otrevligt med att gunga och jag mådde väl lite pyton första dagen men sen gick det faktiskt bättre resten av veckan. Det har varit allt ifrån plattlugnt till ganska gungig vecka.

Har haft en hel del att göra då nya taxfreekampanjen startar imorgon så den skulle förberedas och kampanjvaror beställas hem osv. Sen är det ju också som bekant en hel del röda dagar här framöver och då skall det planeras lite extra för varumottagningarna skall fungera även fast skeppshandeln har stängt vissa dagar.

I lördags kväll hade vi en liten julfest ombord. Vi vart inte så många då de flesta åker hem när vi är långlediga fram till klockan 12 på söndagen men drygt 25 pers hittade i alla fall till baren och julfesten. Var en riktigt trevlig tillställning och bandet vi hade ombord, Donnez” spelade upp till dans. Så först vart det ”Humles vuxendagis” när kryssningsvärden körde de traditionella julsångerna och lekarna med oss och sedan blev det alltså styrdans i nån timme.
Under kvällen fick jag även med nån till, till skidresan i Vemdalen sista januari. Vi var ju totalt sett med säkra och några osäkra 12 personer som ville med till min stuga som rymmer 10 pers. Dock så pga olika omständigheter så har tre personer hoppat av och jag köper deras anledningar rakt av. Några av de osäkra kunde inte heller komma med pga skolan (de ville vänta och se hur späckat schemat skulle vara för de dagarna och de visade sig att det var fullspäckat) så ett tag var vi bara 4 säkra. Det kändes lite dumt men nu är vi uppe i 6 stycken säkra så det börjar bli bättre. En kollega ombord som vill komma med och som alla vill ha med kan tyvärr inte komma då hans bytespartner inte kunde jobba trots att han var inskriven på schemat, så det var verkligen synd!!!! :(.

Viking Line’s julklapp till de anställda kom denna vecka också, det var en skittråkig axelväska med plats för en laptop modell mindre… Suck, vilken fantasi de har ibland de som bestämmer vad vi skall få i julklapp.

När jag gick iland igår kväll så var det just och jämt att jag hittade bilen som har stått parkerad i en vecka i hamnen under denna snöfyllda vecka. Men hittade ju den såklart och snön var så där härligt torr så den bara flög av bilen. Dock så hade jag en plogvall framför istället så det blev lite arbetande med den innan jag fick ut bilen, men vad gör väl det… JAG ÄLSKAR NÄR DET ÄR SNÖ!!!!!! 😀 Hoppas, hoppas den får ligga kvar nu bara för snöblask, DET HATAR  JAG ISTÄLLET!!!

Nå, for i alla fall och hämtade hem Dezzy och sedan Twizzter så hela familjen var samlad direkt på kvällen!!! Härligt!!! Nu skall vi fira jul och nyår ihop!!! Ja, tillsammas med resten av familjen med då förstås, annars skulle det ju nog bli rätt ensamt!!!

Nä, snart dax att dra sig till Dalle och Hellvig och käka middag och sen hem och packa!!!

GOD JUL!!!!! 😀

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Lämna en kommentar